Badelement

Badelement: Det er vigtigt at kunne få hurtig it-hjælp.

Din it-leverandør skal være klar til at rykke hurtigt ud, når der opstår problemer.

Den erfaring har Lise Jørgensen, indehaver og projektansvarlig hos Badelement, også gjort sig.

Virksomheden, der har hovedkontor i Horsens, producerer og leverer færdiglavede badekabiner til både nyt og gammelt byggeri i mange europæiske lande, og med ca. 400 ansatte i koncernen kan selv et lille nedbrud – eller en ubuden gæst på netværket – have voldsomme konsekvenser.

Det oplevede Lise Jørgensen for et par år siden, hvor hun modtog en inficeret mail; camoufleret som en forsendelse fra PostNord.

-Vi får pakker hele tiden og jeg ventede også på en pakke den dag, så jeg klikkede på mailen. Den så mærkelig ud, så jeg åbnede ikke den vedhæftede fil – men skaden skete alligevel. Pludselig begyndte billedet på min skærm at rulle mærkeligt hen over alle mapperne, fortæller hun.

Heldigvis havde Lise Jørgensen og Badelement en serviceaftale med BJ Computers, som rykkede lynhurtigt ud.

-BJ Computers havde lavet en backup-ordning for os, som var rimeligt effektiv. Vi lå ned et døgns tid, inden vi har helt kørende igen, og mistede nogle få data, men ikke noget, der påvirkede forretningen, siger Lise Jørgensen.

-Efterhånden kender Brian vores firma og vores rutiner så godt, at han kan tilrettelægge sit arbejde efter, hvornår vi har travlt. Det betyder, at vi stort set ikke bliver forstyrret i hverdagen, og der er stadig styr på sikkerheden m.m., siger hun.